Hungarodental Fog√°szat Budapest – Paradontologia

Paradontologiai kezelések

Ha √ļgy √©rezz√ľk meglazultak a fogaink, vagy azt l√°tjuk, hogy √≠ny√ľnk v√©rzik, gyulladt, esetleg lecs√ļszott a fogr√≥l, paradontologiai probl√©m√°nk van.

¬†- dent√°lhigi√©n√©s kezel√©ssel az akut gyullad√°st¬† legt√∂bbsz√∂r orvosolhatjuk, de a fog lazul√°s√°nak √©s az √≠ny lecs√ļsz√°s√°nak megold√°sa csak mŇĪt√©ti.

Az elsŇĎ kezel√©s ut√°n kontrollvizsg√°lat t√∂rt√©nik. Ekkor √©rt√©kelj√ľk a gy√≥gyul√°s m√©rt√©k√©t.¬† Ha tov√°bbi oki kezel√©s sz√ľks√©ges, p√©ld√°ul el√°ll√≥ t√∂m√©ssz√©l korrekci√≥ja, √©rdes t√∂m√©sek pol√≠roz√°sa, hib√°s p√≥tl√°sok cser√©je, azt ebben a f√°zisban megtessz√ľk. Sz√ľks√©ges lehet a fogak becsiszol√°sa abban az esetben, ha a fogak r√°g√°skor kedvezŇĎtlen ir√°ny√ļ erŇĎt k√∂zvet√≠tenek egym√°sra. A fogak √©rintkez√©s√©nek korrekci√≥ja c√©lj√°b√≥l sz√ľks√©ges lehet fogszab√°lyoz√≥ kezel√©s is.

- k√ľrett√°l√°s azaz √≠ny alatti tiszt√≠t√°s v√©gz√ľnk ha a gyullad√°s tov√°bbra is fenn√°ll. Ilyenkor fertŇĎz√∂tt sz√∂veteket elt√°vol√≠tjuk, ezzel a bakt√©riumok nagy r√©sz√©t gyakorlatilag megsemmis√≠tj√ľk. A k√ľrett√°l√°st helyi √©rz√©stelen√≠t√©sben vagy altat√°sban v√©gezhetj√ľk. ¬†A kezel√©s v√©g√©n l√©zer kezel√©st √©s antiszeptikus gy√≥gyszert javasolunk, hogy a bakt√©riumok ne tudjanak √ļjra letelepedni.

Hungarodental

- A sínezés segíti a fogak megszilárdulását, mivel nem engedi, hogy a fogak elmozduljanak. A mozgó fogak sínezése stabilan összeköti a fogakat, és esztétikus is. Növeli a komfortérzetet, mivel szilárdabban álló fogakkal könnyebb az étkezés.

-Nyitott k√ľrettel a m√©ly, hozz√°f√©rhetetlen tasakokat tiszt√≠tjuk.. Ilyenkor nyitott k√ľrettet, lebenyes tasakmŇĪt√©tet alkalmazunk. A fog k√ľlsŇĎ √©s belsŇĎ oldal√°n az √≠nysz√©l lefut√°sa ment√©n metsz√©seket ejt√ľnk az √≠nyben annak √©rdek√©ben, hogy¬† ¬†jobban r√°l√°ssunk az √≠ny alatt fekvŇĎ ter√ľletre, ez√°ltal eredm√©nyesebben tiszt√≠thassuk. A sebet a beavatkoz√°s v√©g√©n varratokkal z√°rjuk, melyeket egy h√©t m√ļlva elt√°vol√≠tunk. Ezt k√∂vetŇĎen k√©thetente orvosi ellenŇĎrz√©s sz√ľks√©ges.

Az √Ėn feladata a lehetŇĎ leghat√©konyabb sz√°jhigi√©n√© fenntart√°sa, fogkefe, fogk√∂z tiszt√≠t√≥ kefe √©s kl√≥rhexidin tartalm√ļ sz√°j√∂bl√≠tŇĎ seg√≠ts√©g√©vel. Fontos, hogy a gyullad√°s megszŇĪn√©se az √≠ny visszah√ļz√≥d√°s√°val j√°r. Ez nem a kezel√©s sikertelens√©ge a gy√≥gyul√°s jele! Az √≠ny alatti tiszt√≠t√°s z√°rt √©s nyitott m√≥dszer√©vel t√∂bbnyire el√©rhetŇĎ, hogy a gyullad√°s megszŇĪnj√∂n. Ezzel kialakul egy olyan √°llapot, amely megfelelŇĎ sz√°j√°pol√°ssal √©s rendszeres kontrollal fenntarthat√≥, nem rosszabbodik.

- gingivect√≥mianak nevezz√ľk ha a tasakfal t√ļlzott m√©rt√©kben megvastagodott, √©s ezt¬† egy kis mŇĪt√©ttel kell elt√°vol√≠tani.

- √≠nyplasztika elv√©gz√©s√©re is van lehetŇĎs√©g ha az oki kezel√©s, azaz a gyullad√°s megsz√ľntet√©se ut√°n az √≠ny lefut√°sa nem eszt√©tikus, . Ez kis korrekci√≥t jelent, csek√©ly beavatkoz√°s, az √≠ny b√°mulatosan gyors gy√≥gyul√°si hajlama miatt nem megterhelŇĎ. Azoknak is aj√°nljuk, akiknek gy√≥gyszerszed√©s, vagy √∂r√∂kl√∂tt hajlam miatt megnagyobbodott az √≠ny√ľk.

• Regenerat√≠v mŇĪt√©tek seg√≠ts√©g√©vel gy√≥gy√≠that√≥ak az olyan form√°i a fog√°gybetegs√©gnek, amelyek a csont kr√°terszerŇĪ pusztul√°s√°val j√°rnak. A mŇĪt√©t ut√°n a hi√°nyz√≥ csont, √≠ny, fog k√∂r√ľli sz√∂vetek √ļjra k√©pzŇĎdnek. Ez a mŇĪt√©t csak bizonyos esetekben kivitelezhetŇĎ, nagyon fontos, hogy a megelŇĎzŇĎ kezel√©sek ut√°n hosszan tart√≥ - f√©l, egy√©ves - gyullad√°smentes idŇĎszaknak kell eltelnie.
Hungarodental

Milyen eredm√©ny v√°rhat√≥ a regenerat√≠v mŇĪt√©ttŇĎl?

• ¬†a bakt√©riumoknak helyt ad√≥ tasak megszŇĪnik, a gyullad√°smentes √°llapot hossz√ļ t√°von fenntarthat√≥v√° v√°lik
  • k√∂nnyebben tiszt√≠that√≥ felsz√≠nek j√∂nnek l√©tre, amely alappill√©re a j√≥ sz√°jhigi√©n√©nek
  • a fogat t√∂bb csont fogja tartani, √≠gy megszil√°rdul, fogp√≥tl√°s k√©sz√≠t√©s√©re alkalmass√° v√°lik
  • ha implant√°ci√≥ elŇĎk√©sz√≠t√©se miatt v√©gezt√ľk, a teljes gy√≥gyul√°si idŇĎ ut√°n a fogbe√ľltet√©s elv√©gezhetŇĎ lesz
  • ha az √≠ny visszah√ļz√≥d√°s gy√≥gy√≠t√°sa volt a c√©l, akkor a regenerat√≠v mŇĪt√©t biztos√≠tja a csontos alapot az √≠ny sz√°m√°ra, nehogy √ļjb√≥l leh√ļz√≥djon a fogr√≥l

A periodontol√≥giai kezel√©sek legt√∂bbsz√∂r √©letm√≥d v√°lt√°st, √©s¬† hossz√ļt√°v√ļ szoros egy√ľttmŇĪk√∂d√©st k√≠v√°n meg a p√°cienstŇĎl, hogy sz√©p, hosszan tart√≥ eredm√©nyt √©rhess√ľnk el.

FOGLALJON IDŇźPONTOT ONLNE!