7 otthoni módszer a fogfájás csillapítására az ünnepek alatt

otthoni módszer fogfájás csillapítására

„Hol töltöd az idei karácsonyt?” Önnek is felteszik rendszeresen ezt a kérdést? Minden évben ugyanott, vagy évenként változó? Azonban az eszébe se jutna, hogy a meghitt szentestét, vagy a piros betűs napok egyikét a fogászati ügyeleten a fehér falak között tölti majd.

Pedig a hirtelen jelentkező és kínzó fájdalommal járó fogfájás az ünnepek alatt is jelentkezhet Önnél; különösen, ha érzékeny fogakkal rendelkezik. Hogyan kerülje el az azonnali fogorvosi beavatkozást? Íme, néhány otthoni praktika, mely gyors segítségként fájdalmat csillapíthat, míg eljut az orvoshoz. Ki gondolná, hogy a karácsonyi menühöz használt alapanyagok mi mindenre használhatóak.

A karácsony közeledtével a „karácsonyi hangulat” szinte minden területen begyűrűzik a mindennapokba. Előkerül az adventi dísz, a narancsos tea, az elintézendő feladatok hosszú listája, és csak remélni meri, hogy minden égő működik az égősoron és a karácsonyi menühöz szükséges alapanyagokat időben sikerül majd beszereznie.

Az idilli karácsony képe mindenkinél mást jelentéssel bírhat. Azonban abban mindenki egyetért: a nyugodt és békés, pihenéssel és könnyed csevejekkel, a családdal töltött percek a karácsony elmaradhatatlan „kellékei”. Nem beszélve a régen várt karácsonyi menüről. Azonban mindez tartogathat a gasztronómiai élményeken túl egyéb kellemetlenségeket is.

Mi lenne ez?

Hogyan tud az idilli karácsony szörnyű rémálommá válni?

Murphy-törvénye vagy sem, de általában a gyerekek karácsony tájékán kapják el a „maláriát”, és ha egész évben nem is voltak betegek, most teljes lelkesedéssel vetik bele magukat abba, hogy felzárkózzanak. A felnőttek pedig rendszerint ilyenkor részesülnek a fogfájás hirtelen és kínzó, lüktető fájdalommal járó adományában.

Az időzítés nem is lehetne jobb.

Fogfájás – miért pont most?

Az ünnepek környékén felgyülemlett stressz, az érzékeny fogak és a hajlamosság is közrejátszhat abban, hogy pont olyankor tör Önre a fájdalom, amikor nincs lehetősége rögtön orvoshoz fordulni.

Az érzékeny fogak velejárója, hogy főként az édes, a forró vagy a hideg ételek és italok fogyasztása során érzi a fájó vagy bizsergő, lüktető érzést a fogaiban. A fájdalom mellett pedig képtelen kikapcsolódni, és önfeledten fogyasztani a finomabbnál finomabb süteményeket és ételeket.

Fájó fog – nem sok kell hozzá

Hisz a lüktető fájdalom a fogak környékén, vagy az állkapocsba sugározva az arcon és a füleken is erőteljes fájdalomérzetet eredményezhet. És az egészen enyhe fájdalomtól az elviselhetetlen lüktető fájdalomig széles skálán mozoghat.

Így szinte borítékolható a karácsonyi menü hanyagolása.

A fájdalom jelentkezéséhez pedig nem kell sok: elég egy megrepedt fog, egy sérült vagy meglazult tömés, ínybetegség, a fertőzésnek kitett foggyökér, az állkapocs ízületi betegsége, de a bölcsességfog vagy a fogszuvasodás is forrása lehet. Ilyenkor a központi régióban a fog, vagyis a cellulóz irritálttá vagy gyulladttá válik.

Nem lehet mit tenni, irány a fogászati ügyelet. Vagy mégsem?

Nem törvényszerű, hogy a piros betűs napokon órákat ücsörögjön a fogászati ügyelet várótermében. Habár sok esetben a fogfájást véglegesen a fogorvos tudja megszüntetni; néhány házilag alkalmazható szer és módszer, természetes gyógymód az enyhe, éppen fellépő fájdalom csillapításában igen hatékonyak tud lenni. Legalább addig, míg eljut a fogorvosi székbe.

Csökkentheti a fogfájás tüneteit házi módszerekkel

Néhány természetes módszerrel csillapíthatja, enyhítheti a fogfájás kínzó érzését, mely átmenetileg megoldást kínálhat Önnek, és így az ünnepi terveiről sem kell lemondania épp „azokon a napokon”.

Karácsonyi menü hozzávalói – Újratöltve

A karácsonyi menühöz felhasznált alapanyagok titkos receptként funkcionálhatnak a hirtelen fellépő fogfájásra: ilyen a só és a bors, a fokhagyma valamint hagyma, a szegfűszeg, a csodákra képes meleg víz, de egy jégkocka és a vaniliakivonat is.

Só, bors és víz keveréke

Amikor egy fog rendkívül érzékennyé válik, akkor olyan összetevőkre van szükség a házi fájdalomcsillapításban, mely antibakteriális, gyulladáscsökkentő és fájdalomcsillapító tulajdonságokkal is rendelkezik. Erre alkalmas a só, bors, és néhány csepp víz keverékéből összeállított paszta, mely közvetlenül az érintett fogakon alkalmazva néhány perc alatt kifejti hatását.

Karácsonyi menü gyakori alapanyaga: a szegfűszeg

A szegfűszeg kellemes illatával és süteményekben kifejtett ízhatása mellett, nagyon jó fertőtlenítő hatással is rendelkezik. Gyulladáscsökkentő és fájdalomcsillapító fűszerként antibakteriális, antioxidáns és altató hatású is, amelyek segítenek enyhíteni fogfájást és a fertőzés elleni küzdelemben is segítségére lesznek. Kevés olivaolajjal összekeverve kiváló fájdalomcsillapító pasztát nyerhet.

A sláger fertőtlenítő fűszer: a fokhagyma

A fokhagyma használata is megkönnyebbülést nyújthat a fogfájás során. A fokhagyma antibiotikus és egyéb gyógyászati ​​tulajdonságokkal bír; nagymamáink régi, bevált fűszere, ha a „gyógyításról van szó”. Hatékonyan csökkenti a fájdalmat. Sóval összekevert, zúzott gerezd fokhagyma közvetlenül alkalmazva az érintett fogon gyors enyhülést hozhat a fájdalomra

Fertőtlenítés? A hagyma sem maradhat el.

A hagyma antiszeptikus és antimikrobiális tulajdonságokkal bír, így a fertőzéseket okozó baktériumok elpusztításában tett erőfeszítései révén fájdalomcsillapító hatással bír az érintett területeken. Ha fájdalom még engedi, a nyers hagyma rágcsálása is enyhítheti a fájdalmat. De a nyers hagymadarab ráhelyezése az érintett területre is meghozza a kívánt eredményt.

Gyors segítség a meleg sós víz

Gyors segítség lehet a fájdalomra az egyszerű pohár meleg sós víz, mely gyakori öblögetéssel párosulva fájdalomcsillapító hatással bír. Mindemellett csökkenti az esetleges duzzanatot és a gyulladást.

Vanília kivonat nem csak süteménybe

A szintén népszerű fájdalomcsillapító hatású vanília kivonat zsibbasztó hatással bír az érintett területen, nyugtató hatása van.

Jégkockák zsibbasztó hatása

A jég segíthet enyhíteni a fogfájást és zsibbasztó hatással bír az idegvégződésekre. A jégkockák vékony pamutrongyba tekerve, valamint a fájó fog közelében tartva pár perc alatt csillapítja a fájdalmat.

Mindemellett a búzafű leve – természetes antibakteriális tulajdonságaival- és a guava levél is segíthet enyhíteni a fogfájást. Kivonatukat szájvízként használva csökkentheti a baktériumok szaporodását és kordában tarthatja a fertőzést.

Ne feledje! Az ünnepek alatt jelentkező enyhe fogfájás könnyen orvosolható otthoni módszerekkel is, azonban néhány fogászati- ​​és ínyproblémák „agresszívabb kezelést” igényelhetnek, így az ünnepek után mindenképpen konzultáljon fogorvossal!

góckutatás / konzultációgyökérkezelésteljes szájrendezés implantátumokkal„foghíjas vagyok”nem szép a mosolyomfáj / lyukas a fogamlecserélném kivehető fogsorom

További bejegyzések