Fehér Fogak - tények tévhitek

A legtöbb ember vágya, a vakítóan fehér, és csillogó mosoly. Tény és való, hogy mindez jogos elvárás magunkkal szemben, viszont ezt sajnos számos külső, illetve belső hatás befolyásolja.

A fogak színét, a szinte majdnem átlátszó zománcréteg alatt található, úgynevezett dentin színe határozza meg. Jóllehet, hogy ez a kor előrehaladtával elszíneződik, viszont ezt számos más tényező is befolyásolhatja, függetlenül az életkortól.
Sok gyermek, illetve fiatal felnőtt esetében megfigyelhető már fiatal korban is a fogak sárgás árnyalatúra színeződése. Sokan nem is gondolnak arra, hogy a serdülőkorban például a pattanásos bőrre felírt (egyébként sok már bakteriális eredetű fertőzés kezelésére is) Tetracyclin nevű szisztémás antibakteriális vegyület határozottan kiváltja a dentin sárgás színezetűre válását.Rohanó életvitelünk sem kíméli szervezetünket. A stresszes életmód szintén elszínezheti fogainkat, ugyanúgy, ahogyan például a fogcsikorgatás is.
Ekkor teheti fel a páciens jogosan a kérdést, hogy mi a dolga, mit is tehet az elszíneződés ellen?

A reklámokból jól ismert csodaszerként hirdetett, fogfehérítő hatással kecsegtető készítmények vajmi kevés eredménnyel alkalmazhatók sikerrel ezekben az esetekben.

A fogakon lévő normál elszíneződések a mindennapi étkezéseink során alakulnak ki, főleg koffeintartalmú italok, sötét színű gyümölcsök fogyasztása és a dohányzás következtében. Ezeket a lerakódásokat viszont bármelyik fogkrém sikeresen eltávolítja, a megfelelő fogmosási technika rendszeres használata mellett.
Hatékony fogfehérítésről viszont csak abban az esetben beszélhetünk, ha magát a dentin réteget szabadítjuk meg az elszíneződéstől.
Erre a célra nagyon sokan külön iparágat építettek, az otthoni fogfehérítésre fókuszálva, mindent elsöprő hatással kecsegtetve. Az igazság az, hogy a fogíny egy nagyon érzékeny testi szövet. Gondoljunk csak bele egy egyszerű fogínygyulladásos állapotba.
Ezek az otthoni használatra szánt készítmények mindegyike erősen oxidatív szerves peroxid vegyületekből állnak, óvatlan és nem szakszerű használatuk súlyos ínysérülést okozhatnak. Azok a készítmények amik biztonságosnak mondhatók viszont csökkentett hatóanyag tartalmúak és kevésbé hatnak.
Ebből kifolyólag mindenképpen ajánlott szakember segítségét kérni, hogy mosolyunk ne csupán fehérnek és csillogónak tűnjön, hanem ínyünk is egészséges legyen. Nem mindegy például hogy a fogak elszineződéséért a vörösbor, és a inygyulladásból származó mikrovérzések, vagy a genetikai okok és gyógyszerek a felelősek. Paradox módon az elöbbiek fehérítése sokkal egyszerűbb szakmai feladat, mint az utobbi. Sajnos vannak olyan jellgű elszineződések, amik oxidativ módon nem gyógyíthatók mivel a fog kristályszerkezetével van baj. Ilyenkor jöhetnek szóba a héjak, koronák.
Az is tény, hogy nyáron, lesülve, mindenkinek fehérebbnek tűnik a foga, a fehér bőr “sárgítja” a fogakat.

Számos klinikai lehetőség áll rendelkezésre rendelőben a fehérítés időtartamának gyorsításához, illetve a fogíny hathatós védelméhez, mindez garantálja, hogy a folyamat kellemetlenségek nélkül, a lehető leggyorsabban megvalósuljon.

A szakemberek személyre szabott fehérítési folyamattal, korszerű eszközökkel, illetve anyagokkal várják a csillogó mosolyra vágyó pácienseket.

Cirkon korona 65.000,-Fogfehérítés fogkőleszedéssel 30.000,-Tömések fix áron 15.000,-

További bejegyzések

2018-03-20T21:59:28+00:00
Bejelentkezés